Poniżej prezentujemy oświadczenie lokalnych sponsorów Arki Gdynia, którzy ze względu na niejasne intencje panów Kołakowskich w Arce, wycofują się ze sponsorowania naszego klubu, licząc na podobną postawę głównego sponsora, czyli miasto Gdynia. Jako kibice Arki w pełni popieramy te działania i również, co wyraziliśmy tuż po ostatnim meczu sezonu, oczekujemy zmian właścicielskich w Arce!  #ArkaRazemBezKołaków


Do wszystkich kibiców Arki Gdynia

Ze względu na niejasne intencje większościowych właścicieli Arki wielu z nas już od paru lat nie sponsoruje naszego klubu, ale część z nas nie obrażając się na rzeczywistość miała nadzieję, że pomimo oczywistych powiązań Arki z Jarosławem Kołakowskim, KFM (Kolakowski Football Management - agencja menedżerska) i KKS Kalisz, rodzinie Kołakowskich będzie zależeć na awansie Arki do Ekstraklasy i jak najlepszym wyniku sportowym. Po zakończeniu tego sezonu nie mamy już złudzeń, że celem panów Kołakowskich nie jest awans.

Panowie Kołakowscy przejęli Arkę wiosną 2020, 11 kolejek przed zakończeniem rozgrywek. Razem z Arką spadła Korona Kielce i ŁKS. Oba kluby są już w Ekstraklasie. Ruch Chorzów zdążył w tym czasie przebyć drogę z 3 do 1 ligi i w obecnym sezonie, z budżetem mniejszym niż Arka świętuje awans do najwyższej klasy rozgrywkowej.

Tymczasem Arka w zadziwiający sposób traci formę w ostatnich kolejkach sezonu. Kończymy obecny sezon na 8. miejscu, ale w tabeli za ostatnie 8 kolejek trenera Wieczorka jesteśmy na 14. miejscu. W ostatnich 5 meczach, gdzie powinniśmy walczyć o jak najlepsze miejsce w barażach, punktujemy jak Odra Opole i Sandecja, ostatni zespół ligi, gorzej od Arki punktuje tylko Skra. To wszystko przy jednym z najwyższych budżetów w lidze i z ludźmi znającymi się na piłce za sterem, bo tego Jarosławowi Kołakowskiemu nie odmawiamy.

Ale odmawiamy panom Kołakowskim chęci i determinacji do awansu. To nie gra Arka Gdynia, to gra autorski zespół Jarosława Kołakowskiego. Według dostępnych na transfermarkt.pl informacji, aż 10 zawodników z kadry Arki jest z KFM. Jeśli celem byłby awans, właściciele szukaliby zawodników na całym rynku. Natomiast tutaj celem nie jest awans Arki, tylko wzajemne kontrakty na linii Arka-KFM-KKS Kalisz.

Nie zgadzamy się na to, wycofujemy się ze sponsorowania Arki Gdynia i liczymy na podobną postawę głównego sponsora, czyli miasta Gdynia. Jesteśmy gotowi do powrotu do sponsorowania Arki, którą w różnych rolach wspieramy od ponad 20 lat. Oczekujemy nowej, silnie związanej z regionem struktury własnościowej, dbającej o dobre relacje z lokalną społecznością, gotowej do sfinansowania rozwiniętej infrastruktury sportowej oraz otwartej do współpracy z różnymi grupami kibiców stanowiących siłę naszego klubu.

Powtarzamy za p. Prezydentem Wojciechem Szczurkiem - Miejsce Arki jest w Ekstraklasie. I taki powinien być cel. Zawsze!

 

Sponsorzy Arki Gdynia (w kolejności alfabetycznej):

Baltic Hotel, Interplastic, Mackiewicz, Moje Orłowo, Multilog, Pueblo, Serio, Shabu Gdynia, Top Ten, Toyota Walder, Uni-logistics.